Cookie beleid AVV Swift

De website van AVV Swift is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Klachtencommissie

Klachtencommissie

Dat voetbal een leuke sport is hoeft aan de leden en supporters van Swift niet uitgelegd te worden. Er worden elk seizoen vele honderden wedstrijden uit en thuis gespeeld. In het overgrote merendeel van de gevallen verloopt dat zonder problemen. Voetbal is een contactsport. Spelers willen wel eens met elkaar in aanvaring komen. Meestal lost zich dat of vanzelf op of treedt de scheidsrechter op.

Slechts zelden doet zich een situatie voor waarin een klacht wordt ingediend over het optreden van een speler of een coach of een supporter/ouder. De aangewezen instantie binnen Swift daarvoor is de Klachtencommissie (voorheen Gedragscommissie). Deze ziet er op toe dat de Gedragscode Normen en Waarden wordt nageleefd. De Gedragscode bevat regels en gedragingen, waaraan iedereen binnen de club zich moet houden: elk lid van Swift, ouders en tegenstanders. Gezonde competitie, sportiviteit en plezier staan altijd bovenaan. De volledige tekst van de Gedragscode en Klachtenregeling vindt u hier.

De bevoegdheid van de Klachtencommissie strekt zich dus uit tot alle zaken aangaande de club en spelers. Dus niet alleen om misdragingen van spelers en coaches in het veld, maar ook bijvoorbeeld misdragingen in het clubhuis, op trainingen, van ouders tegenover trainers.
Dat alles onder het motto. Sportiviteit bij Swift geldt op het veld en daarbuiten.

Wil je een klacht indienen bij de Klachtencommissie? Vul dan hier het klachtenformulier in:
 
Klachtenformulier

 

Hoe gaan wij te werk?

Na ontvangst van het klachtenformulier start de commissie de procedure voor haar onderzoek naar de klacht.
Voor degenen zonder internet ligt er ook een klachtenformulier in de Bestuurskamer. De Klachtencommissie is ook per email te bereiken, via [email protected].

De klachten kunnen gaan over agressie en geweld, discriminatie, pesten en/of treiteren, roddelen en/of negeren, intimidatie, seksuele intimidatie. Kortom, ongewenst gedrag in strijd met de regels van Swift(artikel 1 van de Klachtenregeling). Wanneer er sprake is van een van deze ongewenste omgangsvormen wordt geadviseerd contact op te nemen met een van de vertrouwenspersonen. Desgewenst kan in of na overleg een klacht ingediend worden bij de Klachtencommissie. Wie wil kan ook rechtstreeks een klacht indienen bij de Klachtencommissie.

De commissie onderzoekt bij een klacht de situatie, past hoor en wederhoor toe, roept eventuele getuigen op, beoordeelt en doet een uitspraak over de klacht. Zo nodig legt de commissie sancties op. Deze kunnen variëren van het geven van een waarschuwing tot intrekking van de inschrijving.

De Klachtencommissie brengt het Bestuur, de betrokken partijen, betrokken trainer(s) en teamleider(s) schriftelijk op de hoogte van de uitspraak. Anonieme klachten worden niet in behandeling genomen.

De commissie

                     Carelfoto.jpg            DavidHein.JPGfotoKees.jpg
       Hans Witkop(voorzitter)         Carel Insinger(secretaris)       David Hein (lid)                         Kees Huibregtse (lid)

 


Mail adres:
 [email protected].

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!